dimecres, 4 de març del 2015

Gironàutes: ÀLEX OLIVELLA

Em dic Àlex Olivella i curso 2n de Batxillerat de la branca de tecnologia a l’Escola Intermunicipal del Penedès. El curs passat ja ens van parlar, des de l’assignatura de Tecnologia Industrial,  de la possibilitat de participar en un taller l’objectiu del qual era construir un robot submergible que nosaltres mateixos poguéssim controlar, és a dir, un robot submarí. A mi aquesta idea m’encantava, però finalment no es va fer per problemes de calendari del CIRS, i a més en aquell moment jo tampoc no hi hagués pogut anar. Per sort, aquest curs la professora de Tecnologia Industrial, Montse Enajas, ens va tornar a proposar de participar en el taller de robòtica submarina i vaig decidir apuntar-m’hi juntament amb 11 companys més de 1r i 2n de Batxillerat.

Al mateix temps, el professor de Llengua castellana, Ricard Garcia, va proposar conjuntament amb la Montse de fer un taller de blogs que servís per explicar el que es faria al laboratori del CIRS al mateix temps que se'ns ensenyaria a crear i utilitzar aquesta eina. Tot plegat tenia un aspecte molt interessant que va atreure una sèrie d’alumnes no només de la branca de tecnologia sinó també de les altres branques de batxillerat. Després d’unes quantes trobades, es van aclarir tots els aspectes de l’activitat i el preu, i el dia 25 de febrer vam marxar amb moltes ganes. Ens vam trobar tots de matinada a l’estació de Sants, vam agafar l’AVE i 45 minuts més tard ja érem a Girona. Aproximadament a les 9 del matí ja érem al lloc on passaríem tres dies fent un robot submarí i gaudint molt.

Una vegada allà ens van explicar que havíem de fer i tot el procés pel qual havíem de passar per arribar a construir el que tan esperàvem. Semblava que la feina que ens van manar no la podríem fer en només tres dies, però amb ganes i esforç vam aconseguir-ho. El nostre robot en particular ens va causar força maldecaps i discussions per solucionar els problemes entre els membres de l’equip, l’Èric, el Joan Pere, la Nàdia i jo. Finalment, però, quan va arribar el moment de posar el robot a la piscina i provar-lo, va funcionar correctament i el podíem pilotar nosaltres. Va ser un moment de màxima satisfacció, ja que érem nosaltres els qui l’havíem construït i havíem aconseguit fet funcionar allò!

A dia d’avui que ja hem fet el taller i hem gaudit fent-lo, el que ens quedarà d’aquestes jornades serà doble, d’una banda els records que guardem a la nostra ment i d’una altra un record material ja que ens vam poder endur el robot que havíem construït. M’agradaria que l’any vinent es pogués realitzar un altre cop l’activitat i si fos així, animo sobretot a la gent a participar-hi, ja que jo personalment en vaig gaudir un munt.


[Àlex Olivella]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada